جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نصب کنترل پنل رایگان Webmin

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله در خصوص کنترل پنل Webmin صحبت خواهیم کرد و با کارکرد آن آشنا خواهیم شد. این کنترل پنل بر روی سرور های لینوکسی نصب می گردد و توضیع های Centos و Ubuntu را پشتیبانی می کند. کنترل پنل های گوناگون و Open source دیگری نیز مانند CWP بر روی سرور های Centos قابل نصب می باشد که البته معایب و مزایای خود را دارد. یکی از معایت CWP این است که صرفا بر روی Centos قابل نصب می باشد. بر خلاف CWP کنترل پنل Webmin قابل نصب بر روی Ubunto نیز است که این ویژگی آن را بسیار متمایز کرده است.

 نصب کنترل پنل Webmin بسیار ساده می باشد. با وارد کردن یک کامند شما می توانید فایل نصب آن را بر روی سرور قرار دهید:

wget http://software.virtualmin.com/gpl/scripts/install.sh && sudo /bin/sh install.sh

Webmin

پس از نصب می بایست آیپی خود به همراه پورت 1000 در مرورگر وارد نمایید تا ادامه مراحل نصب را پیگیری کنید:

https://your_IP:10000

برای لاگین به داخل پنل نیز می توانید با یوزر root و پسورد سرور خود وارد شوید.

پس از لاگین ادامه مراحل نصب می بایست پیگیری شود. در این بخش dashboard بر روی گزینه Next کلیک کنید:

webmin

در ادامه از شما می پرسد که آیا به رم بیشتر برای یوزرهایی که ایجاد می کنید نیاز دارید و یا خیر؟ با توجه به این که این موارد در آینده نیز قابل تنظیم می باشد، از این مورد گذشته و بر روی Next کلیک می کنیم:

webmin

در بخش بعدی از شما می پرسد که در صورتی که بر روی سرور هاست های زیادی استفاده می کنید و ممکن است که مشکل ایمیل اسپم را داشته باشید، می توانید اسکنر ClamAV را در حین نصب کنترل پنل بر روی سرور نصب نمایید. با زدن گزینه Yes نصب آن نیز انجام می شود. ولی الان برای نصب معمول کنترل پنل، فعلا موارد پیشنهادی را پیگیری نمی کنیم.

در ادامه نیز مجدد از شما می پرسد که آیا نیاز به  SpamAssassin برای اسکن کردن ایمیل های خود دارید و یا خیر؟ هر کدام از این ویژگی ها که نیاز داشته باشید می توانید با انتخاب گزینه Yes و زدن Next می توانید آن را انتخاب نمایید.

کنترل پنل برای ادامه مراحل نصب دیتابیسی را ایجاد می کند و از شما میزان رم و پردازشگر آن را پرس و جو می کنند. در صورتی که نیاز به رم و یا پرداشگر بیشتر برای این دیتابیس داشته باشید می توانید در این بخش نیاز خود را اعلام نمایید و بر روی گزینه Next کلیک کنید:

webmin

در ادامه پسورد دیتابیس را مشخص می کند که شما می توانید پسورد root سرور را قرار دهید و یا این که پسورد دیگری را برای ایجاد دیتابیس انتخاب کنید:

webmin

میزان فضای دیتابیس را نیز توسط بخش زیر می توانید انتخاب نمایید:

webmin

نیم سرورهای پیش فرض خود را نیز می توانید در ادامه مراحل نصب تایین نمایید:

webmin

یکی از قابلیت های جالب کنترل پنل webmin این است که شما می توانید پسورد خود را به صورت های مختلفی مانند هش شده تغییر دهید که امنیت سرور شما را افزایش دهد. برای انجام این مورد نیز می توانید گزینه هش شده را انتخاب نمایید و Next را بزنید.

در نهایت نصب شما با موفقیت انجام می شود.

webmin

برای آشنایی بیشتر با این کنترل پنل ما را در مقالات آینده دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها