جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نصب اکستنشن Grafana در پلسک

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقاله ی پیشین با نسخه ی جدید کنترل پنل پلسک یعنی Obsidian آشنا شدیم. در این مقاله قصد داریم یکی از گزینه های کاربردی این کنترل پنل یعنی “Grafana” در آخرین آپدیت را شرح دهیم.

اکستنشن Grafana یک نرم افزار Open-source است که Source اصلی برای تحلیل کارکرد سرور و ارائه گزارش در بازه های زمانی مختلف می باشد. Grafana دیتا را در انواع نمودارها و داشبوردها نمایش می دهد و قابلیت Custom کردن دارد.

شما می توانید از دو راه این اکستنشن را استفاده کنید:

از گزینه ی پیش فرض خود پلسک یعنی ” Advanced Monitoring extension” در نسخه ی Obsidian استفاده کنید که معیارهای صحت سلامت سرور را بررسی میکند.

همچنین در صورتیکه شما یک کاربر باتجربه در حوزه Grafana هستید می توانید دیتا را از هر Source ایی جمع آوری کنید و برای ادغام سایر دیتاهای داده شده از Source های مختلف دسترسی write را برای administrator آزاد کنید.

۱.برای ارائه دسترسی به Administrator خطوط زیر را به panel.iniاضافه کنید:

file:

[ext-grafana]

allowSuperAdmin = true

۲.وارد Grafana شوید و روی Administrator کلیک کرده و روی گزینه ی Sign out کلیک کنید تا خارج شود و سپس شما به صورت خودکار به به سیستم لاگین خواهید شد و می توانید دیتای Source های دیگر را در آن ادغام کنید و دسترسی های سرور را در صغحه ی آن وارد کنید تا دیتا فراخوانی شود.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد…
اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها