نحوه نصب WHMCS

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

با استفاده از ماژول WHMCS که در مقالات گذشته به آن اشاره نموده بودیم شما می توانید کاربران خود را مدیریت نمایید و پرداخت ها، صورتحساب ها، لغو، ایجاد، تایید و حذف سفارش، برقراری ارتباط از طریق تیکت و دیگر مواردی که این سیستم ارتباط با مشتریان در اختیار شما قرار می دهد را به کار گیرید. خوشبختانه نصب این ماژول بسیار ساده است و به راحتی با استفاده از توضیحات این مقاله می توانید خود اقدام به نصب آن نمایید. توجه نمایید که برای دانلود آن در صورتی که از نسخه null شده هم استفاده بفرمایید هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و جای نگرانی نیست.

مراحل نصب WHMCS :

برای نصب ابتدا می بایست فایل آن را دانلود نموده و مانند نصب جوملا یا وردپرس، آن را در داخل کنترل پنل خود و در فایل public_html (در سرور های لینوکسی) و Httpdocs (در سرور های ویندوزی) آپلود نمایید و سپس از حالت فشرده خارج نمایید.

whmcs

در صورتی که بخواهید با وارد نمودن دامنه ی خود وارد صفحه ی لاگین WHMCS شوید می بایست بعد از خارج سازی از حالت فشرده، تمامی محتویات پوشه ی WHMCS را  به بیرون از این پوشه انتقال دهید.

اما در حالت دوم می توانید در زمانی که دامنه ی خود را با /whmcs وارد نمودید وارد صفحه ی لاگین WHMCS شوید که در این حالت بعد از خارج کردن از حالت فشرده نیازی به انجام کاری نیست زیرا به طور خوکار پوشه ی WHMCS ایجاد شده و محتوا در آن پوشه قرار می گیرد.

حال پس از انجام این موارد می بایست دامنه ی خود را به همراه /whmcs وارد نمایید تا صفحه ی مراحل نصب WHMCS به شما نشان داده شود.

برروی گزینه ی مربوطه کلیک نموده و وارد مرحله ی بعد می شوید

در این مرحله می بایست فایل configuration.php را ایجاد نمایید بدین منظور وارد کنترل پنل خود شده و در محلی که محتوای WHMCS شما وجود دارد، یک فایل configuration.php با محتوای خالی ایجاد نمایید و بعد از آن برروی گزینه ی Recheck Requirements کلیک نمایید تا تایید به شما برای ورود به مرحله ی بعد داده شود و گزینه ی Begin installation را بزنید.

در مرحله ی بعد که در شکل زیر نیز مشخص است می بایست اطلاعات دیتابیسی که برای WHMCS خود ساخته اید وارد نمایید (درصورتی که قبل از شروع مراحل نصب این کار را انجام نداده اید، نگران نباشید می توانید بدون بستن پنجره ی فعلی، وارد کنترل پنل خود از تب جدیدی در مرورگر شده و اقدام به ساخت دیتابیس به همراه یوزری برای آن که تمام دسترسی ها را به آن یوزر داده اید شوید و سپس اطلاعاتی مانند نام دیتابیس،نام یوزر و پسوورد آن را در صفحه ای به مانند شکل زیر وارد نمایید)

whmcs

تنها توجه نمایید که در این قسمت نیازی به ایجاد تغییرات در 2 مورد اول یعنی Database host و Database port ندارید. و در صورتی که لایسنس تهیه نکرده اید در بخش License Key عدد وارد نمایید.

در صفحه ی بعد می بایست اطلاعات ادمین WHMCS را وارد نمایید، اطلاعات مد نظر خود را وارد نموده و توجه نمایید که از این پس برای لاگین به WHMCS از این اطلاعات می بایست استفاده نمایید

در نهایت نصب شما با موفقیت به پایان می رسد و در این صفحه مواردی نمایش داده می شود که به آن توجه نمایید.

whmcs

برای اینکه نصب WHMCS با موفقیت به پایان برسد و شما صفحه ی لاگین به این CRM را مشاهده نمایید، می بایست فایل نصبی آن را از داخل file manager کنترل پنل خود حذف نمایید (در صورت عدم انجام این کار، WHMCS به شما صفحه ی لاگین را نمایش نخواهد داد) برای انجام این مورد نیز پس از وارد شدن به کنترل پنل و فایل منیجر و سپس محلی که محتوای ماژول شما در آنجا قرار دارد پوشه ای با نام install موجود است که می بایست آن را حذف نمایید.

بعد از حذف صفحه ی لاگین WHMCS را خواهید دید.

همچنین مورد دیگری که در اینجا توضیح داده شده است ست نمودن Cronjob می باشد، با تنظیم نمودن این مورد شما تعیین می نمایید که در چه روز هایی از هفته و چه ساعت هایی برای شما فول بک آپ گرفته شود. که با انجام این مورد می توانید خیال خود را از حفظ اطلاعات خود راحت نمایید.

به همین سادگی نصب WHMCS با موفقیت انجام شد و می توانید از آن استفاده نمایید.

با تشکر از توجه شما

پاسخ سوالات خود را در دانشنامه ی Server.ir بیابید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

1 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها