جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تغییر ویرایشگر جدید وردپرس(Gutenberg) به ویرایشگر قدیمی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در نسخه های جدید وردپرس ویرایشگر جدیدی به صورت پیشفرض بر روی سیستم مدیریت محتوای شما قرار می گیرد که با هدف مدرن سازی محیط ویرایش متن در این سیستم طراحی و پیاده سازی گردیده است اما حقیقت امر این است که حداقل تا به امروز این تغییر از نگاه کاربری و کاربر پسندی(User Experience) موفق نبوده است و امتیاز 2.1 از 5 را به دست آورده است بنابر این امروز مطابق تجربه کاربری که اکثر کاربران به همراه داشته اند راهنمای تغییر ویرایشگر پیشفرض وردپرس به همان نسخه کلاسیک قبلی را تقدیم حضور خواهیم کرد.

ویرایشگر گوتنبرگ

لازم به ذکر است که لزوماً امتیاز پایین این ویرایشگر از نگاه تخصصی نمی تواند به معنای طراحی اشتباه این سیستم و… باشد اما به هر حال در سیستم های پیشرفته امروزی عموماً اصلاحات و تغییرات به نوعی انجام می شود که پذیرش این تغییر از نگاه کاربران هم حتماً مورد دقت قرار گرفته باشد اما به هر حال این سیستم در مجموع به دلایلی مانند عدم پذیرش این تغییر توسط عموم کاربران وردپرس(شاید به دلیل عادت و عدم تمایل به تغییر عادت های قبلی)، دشواری یا عدم وجود برخی دسترسی ها و… به صورت مطلوب صورت نپذیرفته است.

بدین منظور یکی از راهکارهای رایج استفاده از پلاگین ویرایشگر کلاسیک است. برای این کار کافی است به بخش پلاگین های سیستم های مدیریت محتوای وردپرس خود مراجعه نمود و از بخش افزودن، پلاگین ویرایشگر کلاسیک یا (Classic Editor) را جستجو، نصب و فعال نمایید.

پس از آن به بخش تنظیمات و زیر منوی نوشتن (Settings » Writing) رفته و در بخش اول مربوط به تنظیمات ویرایشگر کلاسیک، تنظیمات را بر روی گزینه جایگزینی ویرایشگر کلاسیک به جای ویرایشگر جدید(Gutenberg) قرار دهید و تمام.

ویرایشگر کلاسیک

هم اکنون می توانید مجدد به خاطرات خوش قبلی خود با ویرایشگر کلاسیک برگشته و در محیط نوشتن متن با انتخاب گزینه افزودن نوشته جدید از ویرایشگر کلاسیک استفاده نمایید.

تغییر ویرایشگر وردپرس

و یا هنگام اصلاح متن های قدیمی با استفاده از گزینه جدید مربوط به اصلاح با ویرایشگر قدیمی از این ویژگی بهره مند گردید.

ویرایش متن وردپرس در حالت کلاسیک

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها