جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نحوه ایجاد A رکورد

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله به سراغ موضوع دیگری آمده ایم که برای بیشتر کاربران مورد سوال است و همچنین طیف دیگری از کاربران نحوه ی ساخت آن را می دانند اما کاربرد آن را نمی دانند.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه ساخت A رکورد و همچنین علت نیاز به ساخت و یا در واقع کاربرد آن توضیح دهیم.

A رکورد

اصلی ترین و  به نوعی پرکاربردترین علت ساخت رکورد A این است که شما بخواهید ساب دامنه ی خود را که قرار است سایت دیگری باشد به محل دیگری که برای میزبانی آن در نظر گرفته اید هدایت نمایید. که در این حالت ممکن است ساب دامنه ی شما سایتی جداگانه باشد که برروی سرور یا هاست دیگری پشتیبانی خواهد شد و یا ساب دامنه ی شما تنها لینکی برای دانلود فایل های سایت اصلی شما باشد.

بدین منظور برای هدايت ساب داميني که براي هاست دانلود خود در نظر گرفته اید، مي بايست وارد هاست خود در سمتي که دامنه اصلي شما وجود دارد شده و در قسمت advance dns zone کنترل پنل خود، يک A رکورد به همراه آي پي سرور مقصد براي ساب دامين خود همراه با www و يک A رکورد به همراه همان آي پي و ساب دامنه، بدون www ايجاد نماييد ، تا ساب دامنه شما به هاست یا سرور مقصد هدایت شود.

در این صورت ارتباط ساب دامنه ی شما با سرور دیگر برقرار شده و محتویات ساب دامنه از سمت آن سرور فراخوانی می شود و یا به طور مثال در حالتی که این ساب دامنه به هاست دانلود متصل شود، آنگاه با قرار دادن این ساب دامنه در سایت خود می توانید آن را به لینک مستقیم دانلود فایل های سایت اصلی خود تبدیل نمایید.

از دیگر کاربرد های A رکورد در زمان ساخت نیم سرور اختصاصی از سمت دامنه می باشد که در این حالت در کنار ساخت 2 نیم سرور، می بایست دو A رکورد هم ساخته شود تا اتصال دامنه به نیم سرور های اختصاصی و آی پی اختصاصی به سرور میسر شود.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها