مهم ترین کارهایی که باید بلافاصله بعد از نصب وردپرس انجام داد (قسمت 3)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقالات گذشته در خصوص کارهایی که باید بلافاصله بعد از نصب وردپرس انجام داد صحبت کرده ایم. با توجه به گستردگی مطلب در دو بخش مجزا این مقالات قابل مطالعه می باشد. امروز آخرین بخش از سری این مقالات را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

پس از این که در خصوص تم و پلاگین و پروفایل و … صحبت کردیم، در ابتدای این مقاله با یکی از مهم ترین بخش ها، یعنی ایمن سازی سایت صحبت خواهیم کرد.

  1. ایمن سازی وردپرس

همانطور که می دانید 80% نقض ایمنی یک وب سایت، رمز عبور نا مناسب می باشد. گذرواژه مناسب، به روز رسانی پلاگین ها، به روز رسانی وردپرس و … همگی در ایجاد امنیت سایت موثر است. پلاگین های مختلفی در وردپرس وجود دارد که با نصب آن می توانید امنیت را افزایش دهید. یکی از این افزونه ها Two-factor authentication می باشد. با این افزونه شما می توانید با خیال راحت تری در خصوص امنیت گذرواژه سایت خود فکر کنید.

یکی دیگر از موارد مهم گواهینامه SSL می باشد. زمانی که گواهینامه بر روی سایت شما نصب است و تمام لینک های شما به https هدایت شود، قفل در کنار URL وب سایت شما نمایش داده می شود. البته در خصوص گواهینامه SSL و مزایای آن به صورت کامل در مقالات گذشته صحبت کرده ایم.

wordpress

  1. وارد کردن سایت در Google Analytics

ساخت وب سایت یک پروژه، اداره و بررسی آن یک پروژه مهم تر می باشد. برای این که از تمام کارکردهای سایت و بازدیدها و … مطلع شوید می بایست وب سایت خود را وارد Google Analytics کنید.

wordpress

  1. تهیه بکاپ از سایت

قطعا یکی از پر استرس ترین زمان ها این است که وب سایت با مشکلی مواجه شود و شما دیگر دسترسی به دیتا نداشته باشید. در این زمان ها داشتن بکاپ می تواند نجات دهنده باشد. در نتیجه بکاپ از وب سایت چه به صورت روزانه چه هفتگی می تواند به شما کمک کند که هیچگاه نگران دیتای داخل وب سایت نباشید.

wordpress

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها