جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

مفهوم redundancy در حوزه شبکه

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم redundancy در حوزه شبکه آشنا کنیم

Redundancy چیست؟

Redundancy به معنای افزونگی می باشد که برای اطمینان از عدم قطعی از آن استفاده می شود . در واقع با وجود افزونگی یا همان redundancy با قطع شدن و از دسترس خارج شدن یک دستگاه در شبکه سازمانی شما می توانید این اطمینان را داشته باشید که خدمات رسانی شما به کاربرانتان قطع نخواهد شد!

در شکل GIF زیر به خوبی عملکرد redundancy نشان داده شده است .

البته پیاده سازی redundancy در ساختار و طراحی شبکه سازمانی شما طبیعتا هزینه های بیشتری را نسبت به راه اندازی عادی شبکه برای شما خواهد داشت و البته وجود افزونگی های غیر ضروری باعث خواهد شد که هزینه های سازمان یا شرکت شما به طرز بی موردی افزایش پیدا کند.

در طراحی ساختار شبکه شخص متخصص در طراحی شبکه می بایست نقاط حساس و استراتژیک موجود در شبکه را شناسایی و برای اطمینان از عدم از دسترس خارج شدن سرویس ها تدابیر لازم را انجام دهد یکی از موثر ترین راه ها برای جلوی گیری از وجود مشکل احتمالی وجود افزونگی یا redundancy در شبکه است.میزان افزونگی یا redundancy موجود در شبکه شما همانطور که گفته شد به عوامل زیادی بستگی دارد و عامل خرابی و مستعد بودن در خراب شدن دستگاه یکی از این عوامل مهم می باشد .

به عنوان مثال زمانی که شما دستگاهی در شبکه خود قرار داده اید که به علت پروسس بالا احتمال میدهید عمر کوتاهی داشته باشد میتوانید برای آن یک redundancy و یا همان افزونگی را قرار دهید تا در صورت خرابی و از کار افتادن، دستگاه دیگر به عنوان یک جایگزین برای آن عمل کند

دقت داشته باشید که در بیشتر مواقع شرکت ها و سازمان ها به علت عدم توجه به این موارد و به علت هزینه های بیشتر برای راه اندازی افزونگی، redundancy را بر روی سرویس های خود اعمال نمیکنند و در خیلی از موارد هزینه های ناشی از ضرر عدم وجود افزونگی و از دسترس خارج شدن سرویس ها بیشتر از اعمال این موارد و نکات طراحی اصولی در شبکه خواهد بود.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

1 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها