معرفی زبان برنامه نویسی R

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

زبان برنامه نویسی R در سال 1993 توسط Ross Ihaka  و Robert Gentleman طراحی شد. این زبان برنامه نویسی دارای روش ها و چارت های گرافیکی می باشد که کاربران می توانند از آنها استفاده کنند. بسیاری از کتابخانه های R در خود آن نوشته شده است ولی برای برنامه نویسی های سنگین و حجیم استفاده از C و C++ پیشنهاد شده است.

این زبان برنامه نویسی توسط شرکت های بزرگی مانند Google ، Facebook و Uber استفاده می شود. با استفاده از R می توانید مراحل مختلفی از برنامه نویسی را طی کنید. از جمله:

Program: یک ابزار برنامه نویسی واضح و قابل دسترس می باشد.

Transform: از مجموعه ای از کتابخانه ها تشکیل شده است که به سادگی می توان برای طراحی های متنوع از آنها استفاده کرد.

Discover: بررسی داده ها و تجزیه و تحلیل آنها.

Model:  مجموعه ای از ابزارها برای طراحی مدلی خاص و مورد نیاز کاربر.

Communicate: ایجاد طرحی کاربردی و اشتراک گذاری آن با جهان

با توجه به تنوع های زیاد زبان های برنامه نویسی، شرکت ها برای برتری نسبت به بقیه زبان های برنامه نویسی تلاش می کنند. در حال حاضر با توجه به اهمیت زیاد هوش مصنوعی، تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح هوش مصنوعی می کنند. بسیاری از زبان های برنامه نویسی به جهت عدم توانایی در پاسخ به نیاز کاربران در زمینه هوش مصنوعی، از دوره رقابت ها فاصله گرفته اند.

R program

آیا می توانید زبان R را انتخاب کنید؟

زبان R و Phyton جزو بهترین زبان های برنامه نویسی می باشد. ولی نیاز نیست که هردوی آنها را به صورت حرفه ای یاد بگیرید. در برنامه نویسی می بایست طراحی الگوریتم و نمودار ها را بدانید، دانستن زبان برنامه نویسی اولویت کمتری نسبت به دانستن الگوریتم ها دارد. با دانستن الگوریتم شما به راحتی می توانید برنامه دلخواه خود را طراحی کنید. کسانی که data science را یاد می گیرند، می دانند که طراحی الگوریتم مهم تر از دانستن زبان است. در نتیجه آنها زمان خود را برای طراحی بهتر صرف می کنند.

اگر در تلاش هستید که بهترین زبان را برای خود انتخاب کنید، بهتر است که مناسب ترین زبان را برای الگوریتم های خود برگزینید.

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها