معرفی دو Search Engine ایمن(2)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقاله پیشین با معرفی دو Search Engine ایمن با نام های DuckDuckGo یا DDG و Swisscows در خدمت شما عزیزان بودیم که در این قسمت نیز به نقد و بررسی دو جستجوگر دیگر می پردازیم. با ما همراه باشید.

بدون شک موتور جستجوگر Google و پس از آن Yahoo و Bing با استفاده از قدرتمند ترین و هوشمند ترین الگوریتم ها، بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی جهان محسوب می شوند درحالی که بسیاری از کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی و ایمن بودن این جستجو ها اطلاعاتی نداردند. موتور های جستجوی خصوصی(Private Search Engine) در واقع جستجوگر هایی هستند که به اصطلاح Metasearch Engine هستند که به این معنی است که در یافتن و ارائه پاسخ درخواست ها از Search Engine های دیگری استفاده می کنند و خود به تنهایی قادر به انجام این کار نمی باشند.

search engine

Qwant

این موتور جستجوگر Open-Source مربوط به کشور فرانسه است که به هیچ عنوان اطلاعاتی مانند آیپی و تاریخجه جستجوی کاربر خود را (Search History) به اشتراک نمی گذارد.  Qwant معمولا با Bing به عنوان منبع اصلی همکاری می کند، برای همین بیشتر نتایج را از آنجا دریافت می کند همچنین امکان شخصی سازی Homepage در آن وجود داشته و جالب این است که ورژنی نیز برای کودکان بین 6 تا 13 سال طراحی کرده است. این Search Engine مانند همه Private Search Engine ها رایگان است و برای تسهیل در استفاده از آن اپلیکیشن اندروید و ios آن نیز در دسترس می باشد.

Private Search Engine

SearX

این موتور جستجوگر Open-Source که امنیت کاربران برایش اهمیت بالایی دارد، با دریافت نتایجی از 70 Search Engine دیگر نتایجی را با استفاده از ارسال درخواست ها بدون ارائه آی پی به منابع اصلی به شما ارائه می کند. همچنین این موتور فاقد کوکی و تبلیغات می باشد که می توانید آن را از GitHub دانلود کنید و از Privacy ارائه شده استفاده کنید.

Private Search Engine

MetaGer

این موتور جستجوگر برای اولین بار در کشور پدید آورنده آن یعنی آلمان بسیار محبوب بود اما رفته رفته کاربرانی در سرتاسر جهان به استفاده از آن روی آوردند. MetaGer تقریبا از 50 موتور جستجوگر برای دریافت نتایج استفاده کرده که معروف ترین آنها Bing است. این  Search Engine شباهت زیادی به همتای خود SearX دارد مثلا به حفظ حریم خصوصی کاربران اهمیت زیادی داده همچنین Open-Source است و اجازه ایجاد تغییراتی در آن برای کاربران مهیا می باشد.

search engine

با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها