جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

مدیریت ارتباط با مشتری CRM

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری تمامی فرایندها و فناوری‌هایی است که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، حفظ، گسترش و ترغیب مشتریان به کار می‌رود و شامل مدیریت انواع شیوه‌هایی است که منجر به ارائه خدمات بهتر به مشتری و در جهت ارتباط با سازمان استفاده می‌کند. هدف و ایده اصلی  CRM، کمک به بنگاه‌ها برای استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتار مشتریان، رقبا و بازار است.

مشتریان یکی از مهم‌ترین ارکان مشاغل می‌باشند. در صورتیکه در کسب­‌وکار، مشتری‌­ها حضور نداشته باشند، قطعا آن کسب‌­وکار نمی‌تواند به صورت موفق به راه خود ادامه دهد. با توجه به پیشرفت­‌های فناوری نیز اکنون مشتریان انتخابات متفاوتی دارند و می‌توانند میان شرکت‌­های خدماتی مختلف، بهترین را انتخاب کنند. حال بهترین کسب­‌وکار چه کسب‌­وکاری است؟ زمانی که مشتریان تصمیم به انتخاب دارند یکی از مهم‌­ترین گزینه­‌های آن­‌ها، راحتی ارتباط با شرکت می­‌باشد. زمانی که بتواند به راحتی محصول خود را انتخاب و خریداری کند و یا در صورت بروز مشکل با شرکت مبدا در ارتباط باشد. در نتیجه امروز هدف کسب‌­وکارها به سمت رضایت­مندی مشتری می‌رود و مدیران با استفاده از CRM تلاش می کنند تا حداکثر رضایتمندی مشتریان را جلب کنند.

.ارتباط کافی و با کیفیت با مشتری می‌تواند به ما کمک کند که مشتریان کسب‌­وکار ما را برای تهیه خدمات انتخاب کنند

تاثیرات ارتباط با مشتری در روند پیشرفت سازمانی:

  1. کمک به مدیران ارشد در تصمیم‌گیری‌های کلان
  2. استفاده از دانش مشتری در سازمان
  3. افزایش فرصت‏‌های بازاریابی و فروش
  4. عقد سریع‌تر قراردادهای فروش
  5. تسهیل در فرایندهای فروش و بازاریابی
  6. افزایش بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری
  7. جذب مشتریان جدید
  8. افزایش گردش مالی مشتریان
  9. پاسخگویی سریع‌تر به درخواست‏‌های مشتریان
  10. دریافت بازخورد دقیق­‌تر از مشتری و در نتیجه توسعه سریع‌تر خدمات و محصولات جاری شرکت
  11. کاهش هزینه‏‌های تبلیغاتی
  12. ارائه موثرتر محصولات جانبی
  13. ایجاد شناخت عمیق‌تر نسبت به مشتری

انواع سیستم مدیریت ارتباط با مشتری: (CRM)

:به طور کلی 3 نوع سیستم ارتباط با مشتری وجود دارد

  • عملیاتی

مانند ارتباط با مشتری با استفاده از تلفن، فکس، کانال­‌های ارتباطی و شبکه‌های مجازی و … می‌­باشد. این نوع ارتباط، قابل ذخیره برای شرکت می‌­باشد تا هر زمان که نیاز به بازیابی باشد، بتوان به راحتی به آن­‌ها دسترسی داشت.

  • تحلیلی

به صورتی عمل می­‌کند که مشتریان با انتقال انتقادات و پیشنهادات خود به شرکت، آن را در بهبود خدمات خود کمک می­‌کنند و شرکت می‌تواند با تحلیل درخواست­‌های مشتری، خدمات مورد نیاز او را ارائه دهد.

  • مشترک

به صورتی است که کاربر می‌تواند به صورت مستقیم با شرکت مبدا در ارتباط باشد و با استفاده از فناوری‌­های جدید، می‌­تواند این ارتباط را حفظ کند. از جمله این ارتباط­‌ها می‌­توان به PRM و یا partner relationship management اشاره کرد.

ارتباط با مشتری چیست؟امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. برای خواندن مقالات مشابه می‌توانید به CRM چیست مراجعه کنید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

3.3 4 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها