طریقه نصب وورد پرس و جوملا

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

طریقه نصب وورد پرس و جوملا

به منظور نصب وردپرس یا جوملا می بایست ابتدا قالب مورد نظر خود را از سایت های ارائه دهنده دانلود نموده که یک فایل زیپ می باشد سپس وارد کنترل پنل خود شده (در کنترل پنل های لینوکسی مانند Cpanel و Directadmin در file manager و در دایرکتوری Public_html و در کنترل پنل ویندوزی مانند Plesk در فایل httpdocs فایل مورد نظر که به صورت زیپ می باشد را آپلود نمایید.

سپس آن را از حالت فشرده خارج نمایید. قبل از آنکه مراحل نصب قالب را پیگیری نماییم، ابتدا می بایست دیتابیس و یک یوزر برای دیتابیس ایجاد نمایید (نحوه ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین و سی پنل) و دسترسی های لازم را به آن بدهید، لازم به ذکر است که پس از ساخت دیتابیس و یوزر لازم است که آن یوزر را به دیتابیس متصل نمایید و سپس حتما باید پسوورد دیتابیس را موقت جایی نگه دارید زیرا در مراحل نصب قالب به وارد نمودن اطلاعات دیتابیس نیاز پیدا می کنید .

 

 

پس از خارج نمودن قالب از حالت فشرده و ساخت دیتابیس و یوزر برای آن، نوبت به نصب قالب است که بدین منظور دامنه سایت خود را در مرورگر وارد نمایید که در این حالت مراحل نصب قالب ووردپرس یا جوملای شما نمایش داده خواهد شد که مراحل را می بایست طی نمایید و در ابتدا از شما نام دیتابیس، نام یوزر دیتابیس و پسوورد آن را می پرسد (لازم به ذکر است که پسوورد حتما باید generate شده و قوی باشد و همچنین نیازی به تغییر 2 گزینه ی دیگر نمی باشد ) و بعد از وارد نمودن آن ها قالب شما به دیتابیس متصل می شود و در مرحله بعد یوزر و پسوورد برای لاگین به قالب شما را می پرسد که به دلخواه خود وارد می نمایید (توجه کنید که همواره برای لاگین به قسمت مدیریت سایت خود می بایست از این اطلاعات استفاده نمایید) در نهایت پس از نصب قالب، زمانی که دامنه خود را وارد نمایید، قالب پیش فرضی که نصب نمودید نمایش داده خواهد شد که به صورت خام می باشد و برای شکل و شمایل دادن به آن می توانید از پوسته های موجود استفاده نمایید. تنها توجه داشته باشید که برای استفاده از پوسته ها، پس از دانلود نمودن آن ها، می بایست از طریق قالب خود و قسمت مربوطه اقدام به آپلود آن نمایید و دیگر نیازی به آپلود نمودن آن از طریق کنترل پنل نمی باشد.

نصب قالب به پایان رسید و حال شما برروی سایت خود قالب وورد پرس و یا جوملا نصب نمودید و همچنین پوسته ی مد نظر خود را نیز برروی آن قرار دادید تا سایت شکلی که دلخواهتان است را بگیرد و حال می توانید فعالیت خود را برروی سایت شروع نمایید.

موفق باشید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها