جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

سوالات متداول در خصوص سرور مجازی(VPS) ویندوز

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله قصد داریم به چگونگی خرید سرور مجازی (VPS) ویندوز و توضیحاتی کلی در این خصوص پرداخته و سوالاتی را که طبق آمار به دست آمده، برای کاربران رخ می دهد بررسی کرده و پاسخ دهیم.

VPS مخفف ( Virtual Private Server ) یا سرور مجازی یک ماشین مجازی است که توسط خدمات میزبانی اینترنت ارائه می گردد.یک سرور مجازی یا VPS سیستم عامل مجزایی برای خود دارد و مشتریان دسترسی Superuser به آن سیستم عامل را دارند در نتیجه آن ها می توانند هر نرم افزاری می خواهند را بر روی آن سرور نصب نمایند. این سرور ها به کمک مجازی ساز ها بر روی یک سرور تختصاصی ایجاد می شوند که در آنها منابع هارد(Hard Disk) و رم(Ram) به صورت اختصاصی و مقدار CPU به صورت Share یا اشتراکی در نظر گرفته می شود. در این نوع خدمات سرور مجازی کاربر محدودیتی در میزان انتقال اطلاعات (مصرف پهنای باند) ندارد.

VPS

چطور سرور مجازی(VPS) ویندوز را خریداری کنم؟

اگر اولین مرتبه است که از سایت SERVER.IR محصولی خریداری می کنید و پیش تر اکانتی ایجاد نکرده اید، نیاز است از طریق قسمت ثبت نام، یک ناحیه کاربری برای خود بسازید و ترجیح ما بر این است که اطلاعاتی مانند آدرس(همراه پلاک)، شماره تماس ثابت و همراه و کد پستی را با زبان فارسی و به طور کامل وارد کنید تا فرایند تحویل سرور های مجازی سریع تر انجام شود (چراکه طبق قوانین ثبت شده بر روی سایت و قوانین همکاری که حین خرید آن ها را مطالعه و تایید می کنید، انجام مرحله احراز هویت الزامی بوده و در صورتی که اطلاعات شما نیاز به تصحیح داشته باشند، همکاران بخش پشتیبانی از طریق تیکت(که معتبر ترین راه ارتباط ما و شماست) با شما در ارتباط هستند. همچنین تیکت های دریافتی را میتوانید در ایمیلی که ثبت نام را با آن انجام داده اید و همینطور در ناحیه کاربری خود بخش پشتیبانی>> لیست تیکت ها، مشاهده بفرمایید.)

سرور های مجازی ایران

سرور های مجازی خارج

بعد از ثبت نام می توانید به لینک فروش سرور های مجازی(VPS) در سایت ما مراجعه کرده و پلن مورد نظر خود را بسته به نیاز خود خریداری بفرمایید. توجه داشته باشید که برای سیستم عامل ویندوز، امکان خرید دو پلن اول وجود ندارد چرا که سیستم عامل ویندوز برای راه اندازی حداقل به 1 گیگ رم و 1 هسته cpu نیاز دارد که پلن های اول و دوم  منبع کمتری نسبت به این مقدار دارند در نتیجه تنها برای سیستم عامل لینوکس قابل استفاده هستند. در قسمت نام سرور می توانید نامی دلخواه برای سرور خود انتخاب کرده و یا اگر قصد طراحی سایت را دارید، نام دامنه خود را در این قسمت قرار دهید. در قسمت پسورد نیز می توانید پسورد دلخواه خود را برای سرور انتخاب کنید اما در صورت خالی گذاشتن این قسمت نیز، سیستم پسوردی رندوم برای سرور شما در نظر می گیرد. همچنین نیاز است نوع سیستم عامل را نیز بر روی Windows Server قرار دهید.

آیا تحویل سرور های مجازی(VPS) زمان بر است؟

خیر. تحویل سرور های مجازی(VPS) در صورتی که ناحیه کاربری شما تایید شود به صورت آنی انجام می شود و اطلاعات اتصال، از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. اما در صورتی که پلن انتخابی شما منابع بالایی داشته باشد ممکن است تحویل آن کمی زمان بر باشد تا همکاران بتوانند موارد فنی سرور را بررسی کنند که در این صورت تیکتی در همین خصوص برای شما ارسال شده و اطلاع رسانی های این مورد انجام می شود.

سرعت در سرور مجازی چقدر است؟

سرعت یک پارامتر نسبی می باشد که به موارد زیادی مثل منابع، اینترنتی که با آن به ریموت متصل هستید، روش تست، نوع کاربری، بازه زمانی، سرور مقصد و … وابسته است لذا امکان ارائه عدد دقیقی در این خصوص وجود ندارد و می توانید سرعت سرور ها را در بازه یک هفته ای تست و بازگشت وجه بررسی بفرمایید.

چطور به سرور مجازی(VPS) ویندوز متصل شوم؟

سرور مجازی(VPS) ویندوز با سیستم عامل ویندوز و عملا با محیطی مانند ویندوز سیستم خودتان به شما ارائه می گردد که یک آیپی استاتیک دارد که در ایمیل اطلاعات سرور جدید دریافت می کنید. برای اتصال به سرور می توانید از نرم افزار Remote Desktop Connection که به صورت پیش فرض در سیستم شما نصب و فعال است استفاده بفرمایید. به این صورت که پس از باز کردن آن، در قسمت Compute، آیپی سرور خود را وارد کرده و بر روی Connect کلیک کنید. در مرحله بعد در قسمت Username مقدار Administrator و در قسمت Password، پسوردی که در ایمیل اطلاعات سرور ابری دریافت کرده اید وارد کرده و وارد سرور مجازی خود شوید.

VPS

برای چه کاربری هایی می توانم از سرور مجازی(VPS) ویندوز استفاده کنم؟

سرور مجازی ویندوزی کاربرد زیادی دارند مانند طراحی سایت هایی که با زبان برنامه نویسی ASP وNET نوشته می شوند، ثبت نام های سایت های داخلی و خارجی، استفاده از نرم افزار های بورسی مانند Meta Trader، کاربری Binance، بازدید از سایت هایی که در صورت اتصال با آیپی ایران ارتباط شما را بلاک می کنند(قابل ذکر است که سرور های مجازی در دو لوکیشن ایران و فرانسه ارائه می گردند که بسته به نیازتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید)، وب گردی، ذخیره برخی دیتا ها، استفاده از نرم افزار هایی که نیاز است حین استفاده از آن ها کامپیوتر خود را خاموش نکنید. چرا که در صورتی که ریموت سرور را ببندید، سرور همچنان روشن و فعال است و …

آیا می توانم از طریق تلفن همراه هم به سرور مجازی(VPS) خود متصل شوم؟

بله این فرایند نیز امکان پذیر می باشد اما پیشنهاد ما این است که همواره از طریق سیستم و کامپیوتر خود به سرور(VPS) متصل شوید چراکه در نسخه تلفن همراه امکان انجام یکسری فعالیت ها محدود می باشد. می توانید برای راهنمایی در این خصوص از مقاله ریموت زدن به سرورهای ویندوزی از طریق موبایل استفاده کنید.

آیا امکان اتصال همزمان از سمت چند نفر و یا چند سیستم به سرور مجازی(VPS) ویندوز امکان پذیر است؟

به صورت پیش فرض در سرور های ویندوزی(VPS)  امکان اتصال یک نفر به سرور وجود دارد و در صورتی که همزمان شخص دیگری به سرور توسط ریموت متصل شود شخص اول از ریموت خارج می شود و اتصال آن با سرور قطع خواهد شد. اما این امکان وجود دارد که تعداد افراد متصل به ریموت را تغییر داد و برای تعداد  افراد معینی تنطیم نمود. البته در صورتی که تعداد افراد متصل به سرور  به صورت همزمان زیاد باشد ممکن است که سرعت سرور کمی کاهش یابد. برای انجام این مورد نیز می توانید از مقاله اتصال همزمان چند نفر به ریموت در سرور ویندوزی استفاده کنید.

چطور می توانم امنیت سرور خود مجازی(VPS) را افزایش دهم؟

به طور کلی سرور های مجازی همراه با سیستم عامل اما به صورت خام به شما ارائه می گردند و با توجه به وجود دسترسی های کامل، مدیریت نرم افزاری بر عهده شماست و بهتر است موارد پیش فرضی مثل پورت، پسورد و … را اصلاح کنید که برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید به مقاله ایمن سازی سرور مجازی مراجعه کنید.

در ادامه مقالاتی که ممکن است در خصوص آن ها سوالاتی برای شما مطرح شود آورده می شود و می توانید آن ها را بررسی بفرمایید:

ساخت نیم سرور در سرور ویندوزی

مشکل کندی ریموت دسکتاپ در سرورهای ویندوزی

باز کردن ping در سرور های ویندوزی

Wireshark در ویندوز

مشکل کندی ریموت در سرور مجازی ویندوزی

آشنایی با پنل مدیریت سرور های مجازی

با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

3 2 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها