ریستور دیتابیسgz از طریق SSH

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله در ارتباط با نحوه انتقال و ریستور بکآپ دیتابیس با فرمت .gz از طریق SSH خدمت شما اعلام خواهیم نمود.

به صورت کلی در سرورهای مجازی لینوکس در صورتیکه سرور دارای کنترل پنل مانند دایرکت ادمین و یا سی پنل باشد شما این امکان را دارید که از طریق آن کنترل پنل دیتابیس و یا فول بکآپ را انتقال دهید. اما در صورتی که دسترسی کنترل پنل ندارید و یا به صورت کلی دسترسی به آن امکان پذیر نیست راهکار دیگر این است که مستقیم از داخل سرور دیتابیس را ایمپورت نمایید که البته نیاز است که حتما دسترسی به سرور را داشته باشید و با یوزرنیم و پسورد روت امکان لاگین به سرور فراهم باشد.  جهت بررسی SSH سرور می توانید مقاله SSH چیست  را بررسی بفرمایید.

linux

در صورتیکه فایل شما بسیار حجیم می باشد آپلود و سپس ریستور database.gz ممکن است که این روش بسیار کاربری و سریع باشد. لطفا در ادامه همراه ما باشید تا به صورت کامل انتقال و ریستور فایل خدمت شما توضیح داده شود.

1.در ابتدا می بایست فایل شما در سرور وجود داشته باشد و برروی سرور در مسیری مشخص آپلود شود.برای این کار به سرور از طریق ssh متصل شوید و در مسیری که فایل را آپلود نموده اید و یا می خواهید در آن مسیر قرار گیرد از طریق دستور cd وارد شوید.

cd /path/to/your/gz/file

2.در مرحله بعد نیاز است که فایل gz  را اکسترکت نمایید که با استفاده از نرم افزار gunzip می توانید این کار را انجام دهید.

/usr/bin/gunzip < database.gz database.sql

3.قبل از اینکه فایل sql را در Mysql وارد نمایید اطمینان حاصل نمایید که آن دیتابیس با یوزرنیم مربوطه از قبل ساخته شده باشد زیرا در صورتی که آن دیتابیس و یوزر نیم ایجاد نشده باشد ریستور دیتابیس با خطا مواجه خواهد شد.

3.برای ریستور sql  به mysql کامند زیر را اجرا نمایید:

mysql -udbusername -ppassword username_dbname < database.sql

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها