خطرات گواهینامه SSL منقضی شده

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

SSL مخفف سه کلمه ی (Secure Sockets Layer) می باشد. گواهینامه SSL یکی از ابزار افزایش امنیت وبسایت می باشد که با کدگذاری ارتباط بین بازدیدکنندگان و سرور میزبان وب سایت یا نرم افزار تحت وب شما از سوء استفاده از این اطلاعات جلوگیری می نماید که از این نظر گواهینامه SSL نرم افزار تحت وب شما را نسبت به مشکل امنیتی The Man in The Middle ایمن می سازد. با تهیه گواهینامه SSL علاوه بر افزایش امنیت وبسایت، محبوبیت وبسایت شما در موتور جستجوگر گوگل افزایش می یابد.

گواهینامه های SSL به سادگی تمدید نمی شوند و پس از انقضا باید دوباره صادر و نصب شوند. گرچه این مسئله اغلب کاربر را کلافه کرده و آن را یک نقص محسوب می کند، اما اگر گواهینامه های SSL به سادگی تمدید شوند، هرگز با استانداردهای رمزگذاری مدرن جایگزین نمی شوند.

مرورگر ها چگونه گواهینامه های SSL منقضی شده را نمایش می دهند؟

اگر گواهینامه SSL سایت شما منقضی شده است، مرورگر وب مورد استفاده برای دسترسی به آن اخطار بزرگی مبنی بر نا امن بودن وب سایت شما نمایش می دهد.

بیایید برخی از مرورگرهای وب که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد را بررسی کنیم و ببینیم که آنها چگونه هشدارهای مربوط به گواهی های SSL منقضی شده را نمایش می دهند.

گوگل کروم(Google Chrome)

Google Chrome یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین مرورگرهای موجود است. اگر وب سایتی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید گواهینامه SSL آن منقضی شده است، خطای زیر را به شما نشان می دهد:

ssl

 

فایرفاکس(Firefox)

Firefox پیغام خطای مفصل و و کاملی را به شما نشان می دهد تا به شما اطلاع دهد که وب سایتی که در آن دسترسی پیدا نمی کنید ایمن است:

ssl

 

مایکروسافت اج(Microsoft Edge)

Microsoft Edge یکی دیگر از مرورگرهای مورد استفاده بوده و خطایی مشابه Google Chrome نمایش می دهد که اتصال شما به این وب سایت ایمن نیست.

ssl

 

اینترنت اکسپلورر(Internet Explorer)

یکی از قدیمی ترین مرورگرهای وب که هنوز هم استفاده می شود، اینترنت اکسپلورر است. اگر مشکلی در گواهی SSL وجود داشته باشد و سایت مورد نظر امن نباشد، صفحه زیر را دریافت می کنید.

ssl

 

در قسمت بعدی این مقاله به خطراتی که گواهینامه منقضی شده برای وب سایت شما دارد می پردازیم پس با ما همراه باشید….

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها