خطرات گواهینامه SSL منقضی شده(قسمت دوم)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقاله ای که هفته گذشته بر روی سایت منتشر شد، توضیحی در خصوص منقضی شدن گواهینامه SSL و چگونگی نمایش خطای آن در مرورگر های پرکاربرد ارائه شد و در این قسمت به ادامه این مقاله و مشکلاتی که ممکن است با منقضی شدن گواهینامه SSL برای سایت پیش آید می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

SSL مخفف سه کلمه ی (Secure Sockets Layer) می باشد. گواهینامه SSL یکی از ابزار افزایش امنیت وبسایت می باشد که با کدگذاری ارتباط بین بازدیدکنندگان و سرور میزبان وب سایت یا نرم افزار تحت وب شما از سوء استفاده از این اطلاعات جلوگیری می نماید که از این نظر گواهینامه SSL نرم افزار تحت وب شما را نسبت به مشکل امنیتی The Man in The Middle ایمن می سازد. با تهیه گواهینامه SSL علاوه بر افزایش امنیت وبسایت، محبوبیت وبسایت شما در موتور جستجوگر گوگل افزایش می یابد.

ssl

گواهینامه های SSL به سادگی تمدید نمی شوند و پس از انقضا باید دوباره صادر و نصب شوند. گرچه این مسئله اغلب کاربر را کلافه کرده و آن را یک نقص محسوب می کند، اما اگر گواهینامه های SSL به سادگی تمدید شوند، هرگز با استانداردهای رمزگذاری مدرن جایگزین نمی شوند. در زیر به ضرر هایی که ممکن است با Expire شدن گواهینامه برای سایت شما خ دهد می پردازیم:

خسارت به اعتبار(Reputational damage)

اعتبار وبسایت شما یکی از مهمترین دارایی های آن است. برای یک بازدیدکننده جدید که برای اولین بار از وبسایت شما بازدید می کند، مشاهده پیغام گواهینامه منقضی شده اعتبار سایت را زیر سوال می برد. بعضی از کاربران ممکن است با دیدن این پیغام آن را به صورت دستی تایید کرده و سایت شما را مشاهده کنند اما ممکن است بازدید کننده های زیادی از مشاهده سایت شما منصرف شده و از وبسایت های مشابه بازدید کنند.

ضرر مالی(Financial loss)

دیدن خطای امن نبودن یک وبسایت برای کاربری که قصد خرید از سایت را دارد می تواند ایشان را از خرید منصرف کرده تا از واریز وجه خودداری کند و از سایت های رقیب شما خرید خود را انجام دهد و این مورد می تواند به مرور به جنبه مالی سازمان شما خسارت وارد کند.

افزایش فعالیت پشتیبانی مشتری(Increase in customer support activity)

هشدارهای گواهی SSL منقضی شده اغلب کارهای اضافی را برای بخشهای پشتیبانی مشتری ایجاد می کنند. کاربرانی که با چنین پیام خطایی روبرو می شوند اغلب با بخشهای پشتیبانی تماس می گیرند تا در حل چنین مواردی کمک بگیرند.

خطرات امنیتی(Security dangers)

گواهینامه های SSL منقضی شده می تواند امنیت سایت را از جهات مختلف تضعیف کنند که در زیر به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

حملات فیشینگ(Phishing attacks)

حملات Man-in-the-middle

نقض و یا از دست رفتن اطلاعات

ssl

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، وجود گواهینامه معتبر برای یک سایت برای رتبه بندی سایت و مبحث SEO سایت نیز مفید بوده و بر روی امتیاز شما تاثیرگذار خواهد بود. به صورت کلی برقراری امنیت کامل بر روی یک وبسایت هرگز فرایند آسانی نیست اما می توانید با استفاده از پروتکل ها و ابزار های مربوطه از وقوع موارد امنیتی جلوگیری گردد. در صورتی که قصد خرید و یا تمدید گواهینامه برای وبسایت خود با دامن ملی و یا بین المللی دارید می توانید از لینک زیر استفاده بفرمایید:

خرید گواهینامه SSL

در مقاله های بعدی با ما همراه باشید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها