جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تنظیم نیم سرور ها(nameserver) در وب سایت پنل(website panel)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در ادامه مقالات کنترل پنل websitepanel این بار به سراغ نحوه ی تنظیم نیم سرور ها از سمت سرور در این کنترل پنل آمده ایم، از آنجایی که رابط کاربری این کنترل پنل نسبت به کنترل پنل پلسک، ضعیف تر است، برآن شدیم تا به توضیح این مورد در وب سایت پنل بپردازیم.

بدین منظور اولین کار این است که در بخش server، سرویس های مد نظر را تعریف نمایید. از جمله این سرویس ها که حتما به آن نیاز است سرویس DNS می باشد. بعد از فعال نمودن این سرویس حال نوبت به تنظیم نمودن آن می باشد که بدین منظور می بایست وارد بخشی که مربوط به دامنه است شوید و سپس دامنه ی خود را انتخاب نمایید، در جلوی آن گزینه ی edit dns وجود دارد. با ورود به آن می بایست 2 NS رکورد و 2 A رکورد ایجاد نموده تا دامنه به هاست شما متصل شود.

تنظیم نیم سرور ها

به طور کلی همواره بعد از ایجاد دامنه در وب سایت پنل، موارد DNS آن را بررسی نمایید تا به نیم سرور های صحیح و آی پی درست هدایت شود. برای A رکورد می بایست 2 A رکورد ایجاد نمایید که یکی برای دامنه ی سایت شما بدون www و دیگری برای دامنه به همراه www و در جلوی آن نیم سرور های خود را وارد نمایید. همچین برای ساخت 2 NS می بایست آی پی سرور را وارد نمایید.توجه کنید که در آخر پارامتر هایی که در قسمت name وارد می نمایید می بایست (.) هم قرار دهید تا سیستم متوجه انتهای عبارت شود. بعد از اینکه از وارد نمودن صحیح نیم سرور ها و رکورد ها مطمئن شدید می توانید با استفاده از آنالیزور آنلاین یعنی سایت Intodns بررسی نمایید که آیا نیم سرور های جدید تغییر پیدا کردند یا خیر. البته در صورتی که دامنه ی شما بین المللی باشد تغییرات آنی خواهد بود ولی در صورتی که دامنه ی شما ملی باشد می بایست 4 ساعت صبر نمایید تا  نیم سرور های جدید شناخته شوند. در صورتی که دامنه ی شما در Server.ir میزبانی می شود می بایست بعد از ست نمودن نیم سرورهای اختصاصی خود از سمت وب سایت پنل، از طریق تیکت نیم سرور ها را به کارشناسان اعلام نمایید تا آن نیم سرور ها را از سمت دامنه برای شما تنظیم نمایند.البته لازم به ذکر است که برای سهولت و راحتی کاربران، دسترسی این مورد در ناحیه کاربری شما قرار داده شده است، تنها کافیست وارد ناحیه کاربری خود در سایت Server.ir شده و سپس وارد محصول مد نظر شوید و در منوی سمت چپ بخشی به عنوان نیم سرور وجود دارد که می توانید از همان قسمت تغییرات را اعمال نمایید.

درصورتی که تنظیمات هم از سمت دامنه و هم از سمت وب سایت پنل به درستی انجام داده باشید، متوجه خواهید شد که سایت شما با موفقیت نمایش داده می شود و آنالیزور آنلاین نیز این مورد را تایید می نماید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها