تغییر وب هاستینگ و نکاتی که لازم است درباره آن بدانیم

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

“چرا باید شرکت هاستینگ سایت خود را تغییر دهیم؟”

دلایل زیادی در پاسخ به این سوال وجود دارد، حتی پاسخ آن، کمبود فضای کافی و یا حتی پهنای باند باشد! جالب است بدانید که تغییر شرکت میزبانی وب ممکن است برای کاربر به امری بسیار سخت و دشوار و یا حتی کابوس تبدیل شود!

اما لازم نیست که آنرا در ذهن خود پیچیده کنید. تنها چند نکته مهم وجود داردکه باید حتما برای انتقال به خاطر داشته باشید:

*حساب خود در شرکت قبلی را فعال نگهدارید

تا اتمام فرایند انتقال، هاستینگ قبلی خود را فعال نگهدارید.  اینکار باعث می شود که حتی اگر تداخلی در فرایند انتقال رخ داد، خیالتان راحت باشد که دیتای هاست در سرور دیگری وجود دارد و از راه های دیگر نیز می توان انتقال را پیگیری کرد بنابراین سعی کنید تا حداقل یک هفته قبل از فرارسیدن تاریخ سررسید هاست، اقدام به انتقال کنید.

*نوع سیستم عامل

در هنگام خرید سرویس جدید به نوع سیستم عامل توجه کنیدو نوع خدمات توجه کنید. مثلا اگر از زبان asp برای سایت و دیتابیس sql استفاده می کنید، لازم است هاستی تهیه کنید که سیستم عامل آن ویندوز باشد. یا اگر از php استفاده می کنید، نوع دیتابیس را بررسی کنید که در مبدا و مقصد انتقال یکسان باشند تا با خطا مواجه نشوید.

*پهنای باند و فضای کافی

قبل از خرید ابتدا هاست و سایت خود را آنالیز کنید اینکه مصرف پهنای باند سایت شما چقدر است؟ میزان فضای اشغال شده توسط هاست شما چه میزان است؟ آیا این اعداد در آینده نزدیک قرار است افزایش داده شوند؟ آیا هاستی که در حال خرید آن هستید، امکان ارتقا را دارد؟

*از دیتای خود بک آپ تهیه کنید

از کل دیتای هاست فعلی به چند روش بک آپ تهیه کنید. مثلا اگر امکان فول بک آپ گیری را دارید حتما فول بک آپ تهیه کنید حتی اگر دسترسی آنرا نداشتید، از وب هاستینگ قبلی درخواست کنید تا فول بک آپ هاست را در اختیار شما قرار دهند. به روش های دیگر از جمله دانلود فایل ها و تهیه فایل زیپ از آن ها، یا بک آپ گیری با استفاده از پلاگین ها اقدام کنید تا اگر هریک از روش ها پاسخگو نبود، به نحوی دیگر به فایل ها دسترسی داشته باشید.

*از هاستینگ جدید مشاوره بگیرید

قبل از خرید سرویس و اقدام به انتقال، حتما با وب هاستینگ جدید ارتباط برقرار کرده و شرایط فعلی هاست و سایت خود را اعلام کنید و در صورت امکان دسترسی از هاست خود به آنها دهید تا بهترین راهنمایی را در خصوص خرید سرویس به شما داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است هاستینگ جدید امکان ارائه سرویسی برای پشتیبانی از دیتابیس های شما نداشته باشد و یا ممکن است تمام موارد را تایید کنند و حتی انتقال را نیز هاستینگ جدید برای شما انجام دهد.

*DNS ها و ایمیل ها را بررسی کنید

بعد از انجام فرایند انتقال، حدودا 12 الی 24 ساعت تا تغییر نیم سرورها و شناسایی آن توسط تمام مرورگر ها زمان بر است. بنابراین بعد از گذشت این ساعات، به سایت خود سر بزنید، به سیستم خود شک کنید(به علت احتمال کش سیستم) از آنالیزور های آنلاین برای بررسی در دسترس بودن سایت و بررسی صحت ست شدن نیم سرورها استفاده کنید. چند ایمیل تستی ارسال و دریافت کنید تا ببینید مشکلی در ارتباط با ایمیل وجود دارد یا خیر.

*حساب قبلی خود را لغو کنید

بعد از این که اطمینان حاصل کردید که سایت به سرور جدید هدایت می شود و مشکلی در ارتباط با رکورد های DNS یا ایمیل و یا فایل ها وجود ندارد، حساب قبلی خود را لغو کنید. توجه داشته باشید که این آخرین اقدامی است که لازم است شما انجام دهید.

برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط انتقال به Server.ir می توانید از طریق هریک از راه های ارتباطی با همکاران پشتیبانی و فروش در ارتباط باشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. باما همراه باشید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها