تغییر نسخه PHP در کنترل پنل Webmin

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

تا کنون در بخش مقالات، در خصوص مسائل مختلفی از کنترل پنل Webmin صحبت کرده ایم. از جمله نصب کنترل پنل، تنظیم نیم سرور، نصب گواهینامه SSL و تنظیمات CSF که هر کدام در مقالات مجزا می باشند. با توجه به این که این کنترل پنل نیز قابلیت های فراوانی دارد و برای نسخه های مختلف PHP نیز قابل استفاده می باشد، در این مقاله در خصوص تنظیمات PHP صحبت خواهیم کرد. برای این که تنظیمات PHP انجام شود می بایست ابتده نسخه های مختلف در سرور نصب باشد.  برای راهنمایی در خصوص نصب PHP می توانید از SSH استفاده نمایید و با زدن کامند های مرتبط با نصب PHP، نسخه دیگر را نصب نمایید.

با توجه به این که در سرور ما PHP های 7.2 و 5.6 نصب بوده است. بنده برای مثال PHP نسخه 7.1 را نصب کرده ام. پس از نصب نسخه PHP ها می توانید برای مشاهده آنها از بخش Server Configuration وارد می شوید و نسخه PHP version را انتخاب می کنید:

در این بخش تمامی نسخه های PHP را نمایش می دهد. دو مورد PHP در سرور نصب می باشد که مورد پیشفرض سرور می باشد و دیگری نسخه PHP مجازی ساز است که بر روی کنترل پنل خود فعال کرده اید:

Webmin

با توجه به این که ما نسخه های PHP دیگری را نصب کرده ایم با کلیک بر روی Drop down می توانید نسخه های دیگر را مشاهده و انتخاب نمایید. پس از انتخاب نسخه به کلیک بر روی گزینه Save درخواست شما ذخیره می گردد و زین پس نسخه PHP سرور به نسخه دلخواه شما تغییر می یابد:

webmin

با توجه به این که کنترل پنل Webmin رایگان می باشد ولی استفاده از قابلیت های مختلف آن ساده است و به راحتی می تواند سرور شما را مدیریت کند.

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها