جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

بررسی بلاک بودن آیپی در پنل ناحیه کاربری

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

ممکن است  بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که هاست و یا کنترل پنل شما از یک آیپی خاص در دسترس نباشد و زمانی که این مورد را به بخش پشتیبانی اعلام می نمایید یکی از موارد احتمالی بلاک بودن آیپی شما در فایروال اصلی سرور خواهد بود. به صورت کلی در خدمات هاست اشتراکی به دلیل رعایت موارد امنیتی در صورتی که فردی چندین مرتبه لاگین اشتباه به سی پنل، وب میل و … داشته باشد آن آیپی در سرور اصلی بلاک می شود و در نتیجه از آن آیپی دسترسی به سرویس هاست امکان پذیر نمی باشد. همچنین بلاک شدن آیپی توسط اسکنرهای امنیتی خود سرور نیز یکی دیگر از دلایل احتمالی بلاک شدن آیپی خواهد بود که در این حالت نیاز است که از سمت سایت لاگ ها بررسی شود و استفاده از ماژول های امنیتی متناسب با CMS نیز راه کار مناسبی خواهد بود.

برای رفع بلاک آیپی به صورت کلی دو راهکار کلی وجود دارد: 1. می توانید ISP خود را تغییر دهید و یا در صورتی که به مودم متصل هستید یک مرتبه مودم خود را خاموش/ روشن نمایید تا ip شما تغییر داده شود و مجدد برای لاگین با اطلاعات صحیح اقدام نمایید. 2. راهکار دیگر این است که ip شما در سرور از حالت بلاک خارج شود و به صورت مجاز معرفی گردد. در گذشته برای این که آیپی در داخل سرور Allow شود نیاز بود که کاربران حتما با بخش پشتیبانی در ارتباط باشند و با اعلام آیپی خود درخواست allow نمودن آیپی را اعلام نمایند. اما امکان جدیدی در پورتال Server.ir برای سرویس های هاست و نمایندگی هاست های لینوکس اضافه شده است که شما به راحتی می توانید بدون نیاز به برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی آیپی خود را از بلاک خارج نمایید. با ما همراه باشید تا دسترسی های موجود در ناحیه کاربری را بررسی کنیم.

به دو صورت امکان رفع بلاک از سمت ناحیه کاربری وجود دارد:

1.در صورتی که با همان آیپی که به سی پنل و یا سایت خود لاگین می نمایید وارد ناحیه کاربری سمت Server.ir شوید می توانید از منو سمت راست در بخش خدمات میزبانی گزینه “بررسی بلاک بودن آیپی” را چک کنید و در صورتی که آیپی شما بلاک باشد گزینه رفع بلاک آیپی استفاده بفرمایید.

csf

 

و یا از بخش خدمات میزبانی>> سرویس های من، هاست مورد نظر را انتخاب نمایید و در بخش “بررسی وضعیت آیپی در فایروال سرور” گزینه “بررسی آیپی در فایروال” را اعمال نمایید.

 

csf

csf

 

2.در صورتی که آیپی خاصی نیاز است که در فایروال سرور بررسی و در صورت بلاک بودن Allow شود، می توانید در بخش “بررسی وضعیت آیپی در فایروال” آیپی مورد نظر را سرچ نمایید.

 

csf

 

 

csf

توجه داشته باشید که این ویژگی تنها برای سرویس های هاست و نمایندگی هاست لینوکس می باشد. امیدواریم که این ابزار مورد کاربرد بوده باشد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

1 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها