جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

باز کردن ping در سرور های ویندوزی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

با توجه به مشکل برخی از کاربران برای عدم برقراری ping در سرور های ویندوزی در این مقاله قصد داریم شما را با باز کردن ping در سرور های ویندوزی آشنا کنیم

Ping در سرور های ویندوزی

اگر فایروال شما در ویندوز فعال شده باشد (که به صورت پیش فرض نیز فایروال ها در سرور فعال هستند) به صورت دیفالت در سرور های ویندوزی و به صورت کلی سیستم عامل های ویندوزی ping بسته شده است و علت آن هم بر قراری امنیت بیشتر می باشد . برای باز کردن ping در ویندوز کافی است تنظیمات فایروال آن را کمی تغییر دهید و فایروال خود را طبق دستور عمل های زیر تنظیم نمایید.

برای باز کردن فایروال و اعمال تغییرات لازم کافی است در قسمت جستجود در ویندوز خود Windows Firewall  را وارد نمایید و بر روی Advanced Settings کلیک نمایید تا باز شود:


بعد از انجام این کار به قسمت Inbound Rules بروید :

در rule های موجود rule های مربوط به File and Printer Sharing ( Echo Request – ICMPv4 – In ) را فعال نمایید . برای این کار بر روی rule های مربوط کلیک راست کنید و گزینه Enable Rule را بزنید .

با انجام این تنظیمات شما می توانید در سرور های ویندوزی ping خود را فعال نمایید و برای تست آن نیز می توانید از طریق CMD ویندوز سیستم خودتان ping سرور را بررسی کنید. در صورتی که مشکل برقرار بود مجدد تنظیمات گفته شده در بالا را بررسی نمایید تا مشکل رفع شود .

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و استفاده کافی را از آن برده باشید.

با دیگر مقالات ما در server.ir همراه باشید .

در صورتی که برای ریموت زدن به سرور ویندوزی خود مشکل دارید می توانید مقاله زیر را نیز بررسی کنید تا مشکل رفع شود:


عدم اتصال از طریق Remote Desktop

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها