امکانات Google Webmaster Tools (گوگل وبمستر تولز)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله به معرفی ویژگی های Google Webmaster Tools می پردازیم.

گوگل وبمستر تولز ابزاری قدرت مند است که توسط گوگل ارایه شده است و اطلاعات ارزشمندی در ارتباط با روند سایت و تاثیرات فعالیت های صورت گرفته بر seo سایت در اختیار وب مسترها قرار خواهد داد.

google-webmaster-tools

ویژگی های google webmaster tools:

Geographic Target: اگر هدف یک سایت هدایت کاربران به یک مکان و location خاصی باشد این امکان وجود دارد که وب مسترها این اطلاعات را برای گوگل تعریف نمایند تا نتیجه جستوجو برمبنای مکان جغرافیایی خاص صورت پذیرد.

Preferred Domain: دامنه ی ترجیح داد شده و یا preferred domain  دامنه ای است که وب مسترها مایل هستند که آن دامنه به آن صورت ایندکس شود به طور مثال اگر وب مستری  دامنه ی خود را به صورت http://www.example.com وارد نماید و گوگل لینکی به صورت  http://example.com را پیدا کند با آن دامنه همانند همانhttp://www.example.com. برخورد خواهد کرد.

URL Parameters: شما می توانید اطلاعاتی درباره هر پارامتری را برای گوگل نمایش دهید مانند: ” sort=price ” و “sessionid=2”. این امر باعث خواهد شد که عمل crawling خیلی راحتر انجام پذیرد.

Crawl Rate: یا نرخ خزیدن مدت زمان مراجعه روبات های گوگل جهت crawling وب سایت شما را مشخص می نماید و می تواند یک فاکتور سرعت در نظر گرفته شود.

Malware: مخفف کلمه ی malicious software می باشد و اگر google متوجه ی هرگونه malware برروی سایت شود شما را مطلع خواهد کرد. Malware ها باعث ایجاد یک تجربه ی کاربری بد برای سایت شما می شود و باعث آسیب به رنک سایت شما خواهد شد.

Crawl Errors: اگر google boot هنگام عمل crawling با خطای خاصی مانند 404 روبرو شود، آنهارا گزارش خواهد داد.

HTML Suggestions: در این بخش المنت هایی که باعث کاهش user-friendly بودن سایت میشوند و صفحاتی که دارای مشکل هستند و باعث کاهش رتبه سایت شده اند را به شما معرفی می شود مانند مسائل مربوط به meta description, title tag  و …

Your Site on the Web: ارایه ی یک اطلاعات آماری توسط ابزار های موتور های جستجوگر که به شما امکان بینش درستی در خصوص seo می دهد، مانند: تاثیر keyword ها، میزان نرخ کلیک ها، نمایش در نتایج بالای موتورهای جستوجو و اطلاعات آماری از لینک هاو…

Site Configuration: در این قسمت که بسیار هم با اهمیت است شما می توانید اقدام به ثبت sitemap در ساییتان را داشته باشید، فایل های robots.txt را تست کنید، لینک های سایت را تنطیم نمایید، و همچنین زمانی که شما سایت خود را از یک دامنه به دامنه ی دیگر انتقال می دهید می توانید تغییرات جدید را ذخیره نمایید.

+1 Metrics: هنگامی که کاربران محتوای خود را در + Google با دکمه +1 به اشتراک میگذارند، این فعالیت در نتایج جستجو باقی می ماند. ابزار های وب مستر گزارش تاثیر +1 شدن سایت در نتیایج جستجو را نمایش  می دهد.

Labs: بخشlab ابزار وب مستر شامل گزارش هایی است که گوگل هنوز در مرحله آزمایشی در نظر گرفته است. یکی از مهمترین این گزارش ها، عملکرد سایت است، که نشان می دهد که سایت شما چه میزان برای بازدیدکنندگان سریع یا کند است.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها