استفاده از DNS در کنترل پنل Cyberpanel

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقالات گذشته در خصوص نحوه نصب سایبرپنل، ایجاد اکانت، ایجاد اکانت ایمیل و مشکلات .htaccess صحبت کرده ایم. در این مقاله می خواهیم نحوه استفاده از سرویس DNS این کنترل پنل را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. همانطور که می دانیم سرویس DNS یکی از مهم ترین بخش های یک سرور می باشد و باعث ارتباط هایی مانند دامنه، ایمیل، FTP و … در سرور می باشد. در نتیجه برای اتصال به سرور تنظیمات DNS بسیار پر اهمیت می باشد. در سایبرپنل نیز مانند دیگر کنترل پنل ها امکان کانفیگ DNS وجود دارد. زمانی که شما اکانت خود را ایجاد می کنید به صورت خودکار یک DNS Zone برای اکانت شما ایجاد می گردد.

برای دسترسی به آن می بایست از سمت راست بخش DNS را انتخاب نمایید. سپس گزینه Add/Remove Records را انتخاب نمایید:

cyberpanel

در این بخش شما می توانید انتخاب کنید که کدام یک از اکانت های خود را در نظر دارید. پس از انتخاب می توانید تمامی رکوردهای خود را مشاهده کنید. هر کدام از بخش ها مجزا Type رکوردها را نشان می دهد. برای بررسی انواع رکورد ها می بایست tab های دیگر را باز کنید:

cyberpanel

برای اضافه کردن رکورد نیز می توانید بالای هر بخش گزینه اضافه را پر کنید. در این بخش رکورد مورد نظر به همراه آیپی خود را وارد می کنید تا به رکوردها اضافه شود:

cyberpanel

در صورتی که شما یک سرور داشته باشید و بخواهید نیم سرورهای خود را بر روی سرور تعریف کنید نیز می توانید از بخش DNS ها گزینه Create Name Servers را انتخاب نمایید و نیم سرورهای مورد نظر خود را وارد نمایید. سپس بر روی گزینه Create Name Servers کلیک کنید:

cyberpanel

 

cyberpanel

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. برای آشنایی بیشتر با کنترل پنل Cyberpanel مقالات ما را دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها