جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

ابزار مدیریت پسورد Bitwarden

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

Bitwarden یک ابزار مدیریت پسورد متن باز با امنیت بالاست که امکانات مفیدی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. اگرچه این ابزار همچون سایر رقبای خود دارای دو نسخه رایگان و پریمیوم می‌باشد، اما نسخه رایگان دارای دارای محدودیت‌های کمتر و نسخه پولی قیمتی به مراتب مناسب تر نسبت به برنامه‌های مشابه را داراست.

بیت واردن برای ایمن نگه داشتن داده‌ها، همچون بانک‌ها و مراکز نظامی از رمزنگاری 256-bit AES استفاده می‌کند. امکان ذخیره اطلاعات هم در فضای ابری برنامه و هم در فضای ذخیره محلی کاربر وجود دارد. البته به دلیل امینیت بالای سرورهای Bitwarden اکثر کاربران گزینه اول را انتخاب می‌کنند.

همچنین بیت واردن به اصطلاح یک مدیریت رمز عبور Zero-knowledge است، به این معنا که هیچ یک از اعضای شرکت ارائه دهنده سرویس امکان دسترسی به خزانه پسوردهای کاربران را ندارد. در واقع در صورت استفاده از این ابزار شما تنها کسی خواهید بود که از رمز اصلی یا Master Password خود اطلاع دارید و می‌توانید وارد خزانه خود شوید. برخلاف برنامه‌های مشابه که امکان بازیابی اکانت را در اختیار کاربران خود می‌گذارند، در صورت فراموشی رمز اصلی Bitwarden چنین امکانی را برای شما فراهم نخواهد کرد، پس نیاز است که در هنگام انتخاب رمز اصلی خزانه خود دقت زیادی به خرج دهید. این مورد ممکن است درابتدا یک ضعف به نظر برسد اما در واقع به این معناست که رمزهای عبور شما همواره در امنیت کامل هستند و حتی خود بیت واردن نیز به آن‌ها دسترسی ندارد.

Bitwarden

امکانات دیگر Bitwarden

  • Two-Factor Authentication: 2FA یا کد اعتبارسنجی دو عاملی یک لایه امنیتی مضاعف را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. با استفاده از این روش حتی اگر شخص دیگری از رمز شما مطلع شود، همچنان نیاز دارد تا به کد دوم که معمولا به صورت مدت دار ایجاد می‌شود نیز دسترسی داشته باشد.
  • Password Generator: این ابزار امکان ایجاد انواع کلمه‌های عبور ترکیبی و نامفهوم و یا عبارات ترکیبی با مفهوم را برای کاربران فراهم می‌کند. طول این رمزها می‌تواند بین 5 تا 128 کاراکتر باشد. مقدار پیشفرض 14 است. همچنین این امکان وجود دارد که کاربر تعیین کند که چه نوع کاراکترهایی در تولید کلمه عبور مورد استفاده قرار نگیرند.
  • Password Sharing: در داخل داشبورد بیت واردن ابزاری برای ارسال تکست و یا فایل تا حجم 100 مگابایت وجود دارد که می‌تواند برای ارسال کلمه‌های عبور یا سایر متن‌ها و اطلاعات مهم استفاده شود. این ابزار به راحتی قابل استفاده است و تنها نیاز است که لینک تعیین شده را دراختیار فردی که قصد مشاهده را دارد قرار دهید.
  • Password Auditing and Breach Monitoring: این ابزار رمزها و به صورت کلی خزانه کاربران را مورد بررسی مستمر قرار می‌دهد. این مورد تنها در نسخه پریمیوم ارائه می‌شود. از جمله گزارش‌های ارائه شده در زمینه‌های زیر است:
  1. بررسی تعداد پسوردهای تکراری در خزانه
  2. میزان قدرت پسوردها و تشخیص رمزهای ضعیف
  3. اعلام وبسایت‌های غیر ایمن که اکانتی از آن‌ها در خزانه ثبت شده است
  4. بررسی و اعلام سایت‌هایی که دارای 2FA هستند ولی کاربر از این قابلیت استفاده نمی‌کند
اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها