جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

آیا محل میزبانی سایت در SEO تاثیر گذار است؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

هنگامیکه قصد خرید سرویسی (چه سرور و چه هاست) را برای سایت خود داشته باشید، اولین پیشنهاد از سمت کارشناسان، انتخاب سرویسی است که منطقه ی کاربران شما هستند. برای مثال اگر شما دارای سایت فروشگاهی یا سایت خبری هستید و بازدید کنندگان سایت شما اکثرا داخل کشور هستند، پیشنهاد می کنیم سرور یا هاست داخل ایران خریداری کنید.

با این حال اگر مخاطبان در سطح جهان را هدف قرار دهید چه؟ اگر سایت شما چند زبانه است و از اقصی نقاط جهان بازدید کننده آن هستند، را پشتیبانی می کند چه؟

درهنگام برنامه ریزی SEO برای سایت شما، می تواند انتخاب محل سرویس میزبانی شما بسیار تاثیرگذار باشد. علاوه براین، چگونه می تواند نوع business شمارا تشخیص دهد تا محل صحیح میزبانی را آنالیز کند؟

بیایید پاسخ سوالات خود را کشف کنیم!

ما قصد داریم یک مرور کلی از موارد خاص و نحوه مدیریت کردن آنها در جهت لذت بردن از بهترین مزایای SEO از طریق انتخاب لوکیشن مناسب برای میزبانی سایت داشته باشیم.

انتخاب محل مناسب سرور یک تصمیم مهم برای توسعه سایت شما است. برخی سوالاتی که باید در این موضوع مطرح کنید عبارتند از:

چرا باید وب سایت خود را در محلی که کاربران شما هستند میزبانی کنید؟
چگونه موقعیت سرور بر روی SEO شما تاثیر می گذارد؟
چگونه می توان هدف های مورد نظر خود را به موتورهای جستجو توضیح داد؟
آیا وب سایت چند زبانه است، همچنین دارای زیر شاخه های با کاربران هدف در سراسر جهان است؟
آیا لازم است از سرویس CDN استفاده کنیم؟
برای رسیدن به یک تصمیم صحیح، در اینجا چند موضوع را مورد بحث قرار خواهیم داد:

وبسایت های تک زبانه و کاربرانی که لوکیشن آنها با لوکیشن سرور یکسان است

گوگل و سایر موتورهای جستجوگر همانند Bing مزایایی برای لوکیشن یکسان سرور و کاربران ارائه می دهد ازجمله شما می توانید به طور مستقیم کشور هدف خود را در مسیر زیر قرار دهید :

Search Traffic > international targeting > country tab

اگر پسوند دامنه شما پسوندی عمومی همانند .com یا .org می باشد، می توان تقسیم بندی را برحسب سایر پارامترها انجام دهید:

آدرس IP سرور اصلی میزبان

اطلاعات لوکیشن در وب سایت (مثلا در بخش تماس با ما)

Backlink های مربوط به سایت شما

اطلاعات دیگر همانند Google My Business

در این مورد یکی از موارد حائز اهمیت، برای بهینه سازی SEO سایت، سرعت لود سایت شماست. اگر کاربران در یک کشور و سرور در کشور دیگری است ممکن است کمی تاخیر احساس شود که طبیعی است و به همین علت بهتر است نزدیکی سرور به کاربران هدف خود را حفظ کنید.

وب سایت های با یک زبان برای کاربران در سراسر جهان

در چنین مواردی گوگل اعلام  میکند که اگر وب سایت شما با یک کشور یا منطقه در ارتباط نباشد، می توانید گزنیه ی Unlisted را از لیست انتخاب کنید. این گزینه به گوگل اجازه می دهد که موقعیت جغرافیایی را از طریق لوکیشن تشخیص دهد. در این مورد لوکیشن سرور بی اهمیت است و به هرحال در حالتی که کاربران شما از سطح جهان هستند، استفاده از CDN پیشنهاد می شود. در این حالت خود CDN تشخیص می دهد کدام سرور به visitor سایت شما نزدیک تر است تا سریعتر به کاربر برای request ها پاسخ دهد.

CDN های معروفی که اکانت رایگان نیز ارائه می دهند Amazon CloudFront, CloudFlare, MaxCDN, and KeyCDN می باشند. در کل، اگر سایت شما visitor هایی در سراسر جهان داشته باشد، مکان سرور آن مهم نیست. مهمترین مسئله استفاده از یک سرور با کیفیت و CDN مناسب برای بارگیری سایت شما به سرعت بدون در نظر گرفتن محل فیزیکی سرور و کاربران است.

وب سایت هایی با زبان های مختلف و کاربران در سراسر جهان

برخی از سایت ها ترکیبی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، چینی، ژاپنی و… را برای هدفمند کردن کاربران در سطح جهان در نظر می گیرند. در این مورد، رایج ترین روش این است که هر نسخه از سایت را در سرورهای مختلف قرار دهیم. به عنوان مثال سایت انگلیسی، در سرور ایالات متحده، اسپانیایی در سرور اسپانیا سرور و …. برای یک سازمان بزرگتر با حضور تجاری در بسیاری از کشورها، میزبانی چندگانه می تواند یک راه حل ایده آل باشد.

با این حال، این ایده برای زمانی است که شما محتوایی هماهنگ ندارید. اگر چنین است، گزینه بعدی این است که وب سایت چند زبانه را در یک سرور قرار دهید. این اقدام می تواند هزینه را کاهش دهد و مدیریت آسان را تضمین کند. در این مورد، علاوه بر انتخاب میزبانی خوب، سرویس CDN را انتخاب کنید.

در اینجا، ما در مورد موارد معمول مورد بحث در مورد وب سرویسی تضمین شده توسط SEO را مورد بحث قرار گرفتیم. ممکن است شرایط منحصر بفردی وجود دارد که برای آن شما نیاز داشته باشید یک مشاوره تخصصی برای انتخاب و انجام صحیح آن داشته باشید.

از اینکه در این مقاله نیز با ما همراه بودید ممنونیم و منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها